.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
كاهش قيمت برنج داخلي در بازار گيلان

به گفته فروشندگان برنج قيمت برنج طي يك ماه اخير در بازار عمده فروشي برنج استان گيلان ‪ ۲۵‬تا ‪ ۳۰‬درصد كاهش يافته است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایرنا، بسياري از فروشندگان برنج در رشت مي‌گويند: با ورود برنج‌هاي خارجي و فروش آن در بازار عمده فروشي رشت، قيمت برنج داخلي به حداقل خود در سال جاري رسيده است.

يك عمده فروش برنج در بازار رشت  گفت: براي برنج‌هاي داخلي خريدار چنداني وجود ندارد و ركود شديدي در بازار برنج گيلان به وجود آمده است.

"محمدرضا آزموده" افزود: هر كيلوگرم برنج هاشمي و صدري كه در فصل پاييز ‪۲۸‬هزار ريال از كشاورز خريداري مي‌شد هم اكنون ‪ ۲۱‬هزار ريال خريداري و ‪۲۳‬ هزار ريال فروخته مي‌شود.

وي قيمت هر كيلوگرم برنج علي كاظمي را نيز بين ‪ ۲۲‬تا ‪ ۲۳‬هزار ريال ذكر كرد و اظهارداشت: قيمت انواع برنج‌هاي پرمحصول نيز از ‪ ۱۱‬هزار تا ‪ ۱۷‬هزار ريال مي‌باشند.

هركيلوگرم برنج هاشمي در اوايل مهرماه ماه امسال به ب‌يش از ‪۳۰‬هزار ريال در بازار رشت رسيده بود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، برنج‌هاي خارجي نيز كه بيشتر در مغازه‌هاي خرده فروشي خريد و فروش مي‌شوند بهاي نوع مرغوبشان بين ‪ ۱۸‬هزار تا‪ ۲۰‬هزار ريال در هركيلوگرم در نوسان است.

به طور نمونه در زمان حاضر قيمت فروش هر كيلوگرم برنج هندي با مارك خاطره در رشت ‪ ۱۹‬هزار و ‪ ۵۰۰‬ريال مي‌باشد كه نسبت به سه ماه پيش، بيش از سه هزار ريال كاهش قيمت نشان مي‌دهد.

برخي از بازاريان معتقدند كه هم‌اكنون قيمت برنج به پايين‌ترين حد خود رسيده است و احتمال اينكه برنج باز هم كاهش قيمت پيدا كند وجود ندارد.

بسياري از كارشناسان و دست‌اندركاران بازار برنج، ركود حاكم در بازار خريد و فروش برنج داخلي را به واردات بي‌رويه برنج‌هاي خارجي بخصوص نوع هندي و پاكستاني مرتبط مي‌دانند.

آنان معتقدند كه اين شرايط سبب شده است كه محصول داخلي برنج با كيفيت بالا روي دست كشاورزان بماند


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.117 seconds.